עוד מאמרים

שיטות בידינג בגוגל אדס

שיטת הבידינג היא הדרך שבה אתם קובעים כמה אתם מוכנים לשלם על כל קליק במודעות שלכם בגוגל אדס. ישנן מספר שיטות בידינג שונות שניתן להשתמש בהן, וחשוב לבחור את השיטה המתאימה ביותר למטרות שלכם.במאמר זה אסקור את ארבעת שיטות הבידינג הנפוצות.

שיטת בידינג מקסימום קליקים   (Maximize clicks)

שיטת בידינג מקסימום קליקים היא השיטה הפשוטה ביותר,והמומלצת ביותר לכל קמפיין חדש.מדוע? כי בשיטה זו המערכת תאסוף הכי הרבה מידע על מנת להתאים אותו למשתמשים. בשיטה זו, המערכת תנסה לאסוף כמה שיותר קליקים על המודעה ללא התחשבות בגובה התשלום לקליק.

שיטת בידינג זו מתאימה לעסקים שרוצים להגדיל את המודעות למותג שלהם. היא גם מתאימה לעסקים שרוצים לנסות להגדיל את התנועה לאתר שלהם, אך אינם בטוחים מהו המחיר המרבי שהם מוכנים לשלם על כל קליק. לאחר שצברנו מספיק מידע, ניתן יהיה לעבור לשיטת הבידינג מקסימום המרות.

שיטת בידינג מקסימום המרות (Maximize conversions)

שיטת בידינג מקסימום המרות מאפשרת למערכת לקבל את המספר הרב ביותר של ההמרות שלכם בהתאם לתקציב שהגדרתם לקמפיין. גוגל תנסה להציג את המודעות שלכם במקומות שבהם יש לכם סיכוי טוב להשיג את העלות המרבית שאתם מוכנים לשלם על כל המרה.

שיטת בידינג זו מתאימה לעסקים שרוצים להגדיל את ההמרות שלהם.

שיטת בידינג יעד החזר על השקעה (ROAS)

שיטת בידינג יעד החזר על השקעה (ROAS) מאפשרת לכם לקבוע את היעד החזר על השקעה (ROAS) שאתם רוצים להשיג. גוגל תנסה להציג את המודעות שלכם במקומות שבהם יש לכם סיכוי טוב להשיג את היעד ROAS שאתם רוצים להשיג. את היעד להחזר על השקעה אנו נגדיר באחוזים, למשל 400%. כלומר,על כל שקל שהוצאנו על פרסום,אנו מעוניינים להרוויח 4 שקלים.

שיטת בידינג זו מתאימה לעסקים שרוצה להגדיל את ההכנסות או את הרווחיות שלהם. היא גם מתאימה לעסקים שרוצה לדעת בדיוק כמה הם מרוויחים מכל קליק.

שיטת בידינג עלות להמרה או לקליק ידנית (Max CPC/Max CPA)

שיטת בידינג עלות להמרה או לקליק ידנית מאפשרת לכם לקבוע את המחיר המירבי שאתם רוצים לשלם על כל קליק או כל המרה. שיטה זו נותנת לכם את השליטה הרבה ביותר על עלות הקליקים או ההמרות שלכם, אך היא גם דורשת מכם לעקוב אחר הנתונים שלכם מקרוב כדי לוודא שאתם לא משלמים יותר מדי.

שיטת בידינג זו מתאימה לעסקים שרוצים שליטה רבה על עלות הקליקים או ההמרות שלהם. היא גם מתאימה לעסקים שיש להם ניסיון עם גוגל אדס ויכולים לעקוב אחר הנתונים שלהם מקרוב. לאחר תקופה בה ראינו מה העלות הממוצעת להמרה/קליק שאנחנו משלמים,ניתן להגדיר עלות מקסימלית, אך לא נמוכה מדי. לדוגמה אם ראינו לאחר תקופה שאנו משלמים בממוצע 87 שקלים להמרה,נגדיר שאנו מעוניינים לשלם רק 80 שקלים להמרה. חשוב לבצע את הורדת העלות להמרה/קליק בצורה מדורגת וריאלית,כל פעם 15%-10% ולא יותר מכך כי אנו עלולים להישאר בסופו של דבר ללא המרות בכלל.

איזו שיטת בידינג מתאימה לכם?

שיטת הבידינג המתאימה לכם תלויה במטרות שלכם ובניסיון שלכם עם גוגל אדס. אם אתם לא בטוחים איזו שיטה בידינג מתאימה לכם, תוכלו לנסות מספר שיטות שונות ולראות איזו מהן עובדת בצורה הטובה ביותר עבורכם

שיטת בידינג מטרה הסבר
מקסימום קליקים הגדלת המודעות למותג גוגל תנסה להציג את המודעות שלכם לכמה שיותר אנשים במטרה לאסוף כמה שיותר קליקים ללא התחשבות בעלות לקליק
מקסימום המרות הגדלת ההמרות גוגל תנסה להציג את המודעות שלכם למשתמשים הרלוונטיים במטרה לאסוף כמה שיותר המרות ללא התחשבות בעלות להמרה
יעד החזר על השקעה (ROAS) הגדלת ההכנסות או הרווחיות אתם קובעים את יעד ההחזר על השקעה שאתם רוצים להשיג.
עלות להמרה או לקליק ידנית שליטה רבה על עלות הקליקים או ההמרות אתם קובעים את המחיר המקסימלי שאתם רוצים לשלם על כל קליק או כל המרה. שיטה זו נותנת לכם את השליטה הרבה ביותר על עלות הקליקים או ההמרות שלכם

טיפים לבחירת שיטת בידינג

כאשר אתם בוחרים שיטה בידינג, כדאי לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

מטרות העסק שלכם

כפי שצוין לעיל, מטרות העסק שלכם הן הגורם החשוב ביותר בבחירת שיטה בידינג. אם אתם רוצים להגדיל את המודעות למותג שלכם, שיטה בידינג מקסימום קליקים עשויה להיות מתאימה עבורכם. אם אתם רוצים להגדיל את ההמרות שלכם, שיטה בידינג מקסימום המרות או יעד החזר על השקעה (ROAS) עשויה להיות מתאימה עבורכם.

הניסיון שלכם עם גוגל אדס

אם אתם חדשים בגוגל אדס, ייתכן שתרצו להתחיל עם שיטה בידינג פשוטה יותר, כמו שיטה בידינג מקסימום קליקים. כאשר תתחילו לצבור ניסיון, תוכלו לנסות שיטות בידינג מתקדמות יותר.

התקציב שלכם

התקציב שלכם הוא גם גורם חשוב בבחירת שיטה בידינג. אם יש לכם תקציב מוגבל, ייתכן שתרצו לבחור שיטה בידינג מקסימום קליקים או יעד החזר על השקעה (ROAS). שיטות אלו מאפשרות לכם לשלוט בעלות הקליקים או ההמרות שלכם.

המוצר או השירות שלכם

סוג המוצר או השירות שאתם מציעים גם עשוי להשפיע על הבחירה שלכם בשיטת בידינג. אם אתם מציעים מוצר או שירות יקר, ייתכן שתרצו להשתמש בשיטת בידינג מקסימום המרות (CPA) או יעד החזר על השקעה (ROAS). שיטות אלו מאפשרות לכם לוודא שאתם לא משלמים יותר מדי עבור כל המרה.

הקהל שלכם

אם אתם יודעים מהו קהל היעד שלכם, תוכלו לבחור שיטה בידינג שתעזור לכם להגיע אליהם. לדוגמה, אם אתם רוצים להגיע לקהל יעד מקומי, תוכלו להשתמש בטירגוטים לפי מיקום.

המודעות שלכם

אם המודעות שלכם הן מושכות ורלוונטיות, הן עשויות להוביל ליותר קליקים והמרות. אם אתם לא בטוחים שהמודעות שלכם הן מספיק טובות, תוכלו לבקש ממישהו אחר לבדוק אותן.

הנתונים שלכם

ניתוח הנתונים שלכם הוא דרך מצוינת ללמוד אילו שיטות בידינג עובדות בצורה הטובה ביותר עבורכם. אתם יכולים להשתמש בנתונים שלכם כדי לראות מהו המחיר הממוצע שאתם משלמים עבור קליקים או המרות, מהו שיעור ההמרה שלכם, וכו'.

סיכום

בחירת שיטה בידינג היא החלטה חשובה שיכולה להשפיע על ביצועי הקמפיין שלכם. על ידי התחשבות בגורמים שצוינו לעיל, תוכלו לבחור את השיטה המתאימה ביותר עבורכם.