במאמרי הקודם מה זה גוגל אדס פירטתי בהרחבה על שיטת המכרז של הפלטפורמה. אמנם הצעת המחיר היא גורם מרכזי שישפיע על מיקום המודעה שלכם אך זוהי אינה שורה תחתונה.ישנו פרמטר נוסף,והוא ציון המודעות
ציון המודעות הוא גורם מרכזי בקביעת מיקום המודעות שלכם במכרזים של גוגל אדס. ציון מודעה גבוה יותר יעלה את הסיכוי שלכם להופיע במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש, מה שיכול להוביל ליותר המרות ורווח.
כיצד מחושב ציון המודעות?
ציון המודעות מחושב על בסיס שלושה גורמים:
- איכות המודעות: איכות המודעות שלכם נקבעת על ידי גוגל בהתבסס על מספר גורמים, כולל רלוונטיות המודעות לביטוי החיפוש, איכות הכותרת והתיאור של המודעות, ויחס ההמרה של המודעות.
- הצעת המחיר שלכם: הצעת המחיר שלכם היא הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור כל קליק במודעה שלכם. הצעות מחיר גבוהות יותר יביאו לכך שהמודעות שלכם יופיעו במיקומים גבוהים יותר, אך הן גם יעלו את עלות הקליק שלכם.
- גורמים נוספים: גוגל עשויה לקחת בחשבון גם גורמים נוספים בעת חישוב ציון המודעות, כגון מיקום המשתמש, ההיסטוריה החיפוש של המשתמש, וגורמים אחרים הקשורים למשתמש.
כיצד ניתן לשפר את ציון המודעות?
ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את ציון המודעות שלכם:
- הגדירו מטרות ספציפיות: חשוב להגדיר מטרות ספציפיות עבור הקמפיינים שלכם. מטרות ספציפיות יאפשרו לכם למדוד את האפקטיביות של הקמפיינים שלכם ולקבל החלטות מושכלות לגבי השינויים שאתם צריכים לבצע.
- השתמשו במודעות רלוונטיות: השתמשו במודעות רלוונטיות לביטויי החיפוש שבהם אתם מתחרים. מודעות רלוונטיות הן מודעות בעלות סיכוי גבוה יותר להוביל להמרות.
- כתבו כותרות ותאורי מודעות חזקים: כותרות ותאורי מודעות חזקים יסייעו למשוך את תשומת הלב של המשתמשים ולגרום להם ללחוץ על המודעות שלכם.
- הגדירו הצעות מחיר אטרקטיביות: הגדרו הצעות מחיר אטרקטיביות עבור מילות המפתח שבהן אתם מתחרים. הצעות מחיר גבוהות יותר יביאו לכך שהמודעות שלכם יופיעו במיקומים גבוהים יותר, אך הן גם יעלו את עלות הקליק שלכם.
- השתמשו בכלי מעקב המרות של גוגל אדס: כלי מעקב המרות של גוגל אדס יאפשרו לכם לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים שלכם ולקבל מידע שיעזור לכם לשפר את האפקטיביות שלהם.
הרחבה
איכות המודעות
איכות המודעות היא הגורם החשוב ביותר בקביעת ציון המודעות. גוגל בודקת את איכות המודעות שלכם בהתבסס על שלושה גורמים:
- רלוונטיות: האם המודעה רלוונטית לביטוי החיפוש שבשבילו היא מופיעה?
- איכות הכותרת: האם הכותרת של המודעה מושכת תשומת לב ומספקת מידע רלוונטי?
- איכות התיאור: האם התיאור של המודעה מספק מידע נוסף על העסק שלכם או על המוצרים או השירותים שלכם?
רלוונטיות
רלוונטיות מודעה היא הגורם החשוב ביותר בקביעת איכות המודעות. גוגל רוצה להציג למשתמשים מודעות רלוונטיות לביטויי החיפוש שלהם. אם המודעות שלכם אינן רלוונטיות לביטויי החיפוש, המשתמשים פחות סביר שיקליקו עליהן, מה שיוביל לציון איכות נמוך יותר.
ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי להבטיח שהמודעות שלכם יהיו רלוונטיות:
- השתמשו בביטויים רלוונטיים בכותרת ובתיאור של המודעה שלכם. השתמשו בביטויים זהים או דומים לביטויי החיפוש שבהם אתם מתחרים.
- כתבו כותרת מושכת תשומת לב שמספקת מידע רלוונטי. הכותרת צריכה להיות ברורה ומדויקת, והיא צריכה לתאר את המודעה שלכם בצורה אטרקטיבית.
- הוסיפו תיאור מפורט שמספק מידע נוסף על העסק שלכם או על המוצרים או השירותים שלכם. התיאור צריך לספק למשתמשים מידע נוסף שיסייע להם להחליט אם המודעה שלכם רלוונטית עבורם.
איכות הכותרת
איכות הכותרת היא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת איכות המודעות. כותרת טובה צריכה להיות מושכת תשומת לב, ברורה ומדויקת, וכן לספק מידע רלוונטי.
לכל כותרת מוקצים 30 תווים
להלן כמה דוגמאות לכותרות איכותיות,2 לכל מילת מפתח:
- מילת מפתח: "נעליים לנשים"
כותרת 1: נעלי אופנה לנשים
כותרת 2: נעלי אופנה לנשים במחירים מיוחדים
- מילת מפתח: "מחשבים ניידים"
כותרת 1: מחשבים ניידים Dell חדשים
כותרת 2: מחשבים ניידים Dell במחירים מיוחדים
- מילת מפתח: "חופשה בתאילנד"
כותרת 1: חופשה משפחתית בתאילנד
כותרת 2: חופשה משפחתית בתאילנד במחירים מיוחדים
מפה אנו למדים כי יש להזין את מילת המפתח הרלוונטית בתוך הכותרת,על מנת לקבל ציון מודעות גבוה יותר
איכות התיאור
איכות התיאור היא גם גורם חשוב בקביעת איכות המודעות. תיאור טוב צריך לספק מידע נוסף על העסק שלכם או על המוצרים או השירותים שלכם, וכן לעודד את המשתמשים ללחוץ על המודעה שלכם.
לכל תיאור מוקצבים 90 תווים.
להלן כמה דוגמאות לתיאור איכותי:
- מילת מפתח: "נעליים לנשים"
תיאור: נעלי אופנה במגוון סגנונות, צבעים ומידות. אנו מציעים מבצעים מיוחדים על נעליים לנשים, כולל משלוח חינם.
- מילת מפתח: "מחשבים ניידים"
תיאור: מחשבים ניידים Dell חדשים עם מעבדי Intel מהירים, מסכים איכותיים ומערכת הפעלה Windows 11. אנו מציעים אחריות מלאה על כל המחשבים הניידים שלנו.
- מילת מפתח: "חופשה בתאילנד"
תיאור: חופשה משפחתית בתאילנד היא דרך מצוינת לחקור את המדינה היפיפייה הזו. בואו איתנו לשבטי הצפון ולשייט ביערות המנגרובים הקסומים.
להלן כמה טיפים לכתיבה של כותרת ותיאור איכותיים:
- השתמשו בביטויים רלוונטיים. השתמשו בביטויים זהים או דומים לביטויי החיפוש שבהם אתם מתחרים.
- הוסיפו מידע נוסף על העסק שלכם או על המוצרים או השירותים שלכם. הכותאות והתיאורים צריכים לספק למשתמשים מידע שיסייע להם להחליט אם המודעה שלכם רלוונטית עבורם.
- השתמשו בשפה מושכת תשומת לב. הכותרת והתיאורים צריכים להיות כתובים בצורה אטרקטיבית שתמשוך את תשומת הלב של המשתמשים ותגרום להם לרצות ללמוד עוד על העסק שלכם או על המוצרים או השירותים שלכם.
כמו שאנחנו רואים בדוגמאות,התיאורים מפורטים ומושכים את העין וקולעים בדיוק למה שהמשתמש חיפש.
דוגמאות בטבלה
להלן מספר דוגמאות לטבלאות המציגות את ציון המודעות של מודעות שונות.הערות:
- ציון איכות של 9 הוא הציון הגבוה ביותר האפשרי.
- הצעות מחיר גבוהות יותר עשויות להוביל לציון מודעות גבוה יותר, אך הן גם עלולות להעלות את המחיר לקליק שלכם.
מילת מפתח | כותרת | תיאור | ציון איכות | הצעת מחיר | ציון המודעות |
"נעליים לנשים" | נעלי אופנה לנשים | נעליים אופנתיות במחירים נוחים | 9 | 1.50 ש"ח | 9.75 |
"נעליים לנשים" | נעליים איכותיות לנשים | נעליים איכותיות במגוון סגנונות | 8 | 2.00 ש"ח | 8 |
"נעליים לנשים" | נעליים טרנדיות לנשים | נעליים טרנדיות במחירים נוחים | 7 | 1.00 ש"ח | 7 |
ניתוח הטבלה
בטבלה ניתן לראות שהמודעה הראשונה, בעלת ציון איכות של 9, מופיעה במיקום גבוה יותר מאשר המודעה השנייה, בעלת ציון איכות של 8,זאת למרות שהצעת המחיר שלה גבוהה יותר. הצעת המחיר של המודעה הראשונה נמוכה יותר מזו של המודעה השנייה, אך היא עדיין גבוהה מספיק כדי להשיג ציון מודעות גבוה.
המודעה השלישית, בעלת ציון איכות של 7, מופיעה במיקום נמוך יותר מאשר המודעה השנייה. הצעת המחיר של המודעה השלישית נמוכה יותר מזו של המודעה השנייה, אך היא עדיין גבוהה מספיק כדי להופיע בתוצאות החיפוש.
מטבלה זו אנו למדים שהצעת המחיר הגבוהה ביותר אינה בהכרח תהיה בעלת ציון המודעות הגבוה ביותר,וגובה הצעת המחיר אינו שורה תחתונה.
טיפים לשיפור ציון המודעות
כדי לשפר את ציון המודעות שלכם, תוכלו להשתמש בטיפים הבאים:
- השתמשו בביטויים רלוונטיים בכותרת ובתיאור של המודעה שלכם.
- כתבו כותרת מושכת תשומת לב שמספקת מידע רלוונטי.
- הוסיפו תיאור מפורט שמספק מידע נוסף על העסק שלכם או על המוצרים או השירותים שלכם.
- הגדירו הצעות מחיר אטרקטיביות עבור מילות המפתח שבהן אתם מתחרים.
על ידי ביצוע הטיפים הללו, תוכלו לכתוב כותרות ותיאורים איכותיים שיסייעו לכם לשפר את איכות המודעות שלכם.