מילות המפתח אלו הן המילים והביטויים שאיתם אנו מעוניינים לקבל חשיפה למודעות שלנו.
מחקר מילות המפתח הוא אולי השלב הקריטי ביותר בבניית הקמפיין ופרסום לאורך זמן.מחקר מילות מפתח שגוי ולא אפקטיבי לא יניב לכם את התוצאות הרצויות, ולא משנה כמה המודעות שלכם מפוצצות והאתר מושקע, עם המחקר השגוי הלקוח הפוטנציאלי שלכם פשוט לא יראה את המודעה ויגיע למתחרה שהשקיע קצת יותר בשלב זה.
מילות המפתח הן בעצם אבני הבניין של הקמפיין, וכדי למצוא אותן תצטרכו להקדיש זמן,במיוחד בבניית הקמפיין וגם במהלך הפרסום.
אין לכם זמן או כח לקרוא? שמתי לכם הכל בסרטון אחד:
ולמי שמעדיף לקרוא,הנה הכלים שיוכלו לעזור לכם במחקר:
Google Keyword Planner– זהו מתכנן מילות המפתח של גוגל. מדובר בכלי פשוט וחינמי שנמצא תחת פלטפורמת הפרסום של גוגל אדס,שם ניתן להזין עד 10 מילות מפתח בכל פעם. לאחר שהזנתם אותן,הכלי יציג לכם את המילים, ויוסיף גם רעיונות קשורים למילים הללו בטבלה.
בטבלה יופיעו נפחי חיפוש לכל מילה,עלויות,פופלריות המילה ב-3 חודשים האחרונים ועוד.
אני בחרתי להציג את שלושת הפרמטרים העיקריים.
דוגמא קצרה:
אתם בוודאי יכולים לנחש מהי חיית המחמד האהובה עליי😊
בטבלה זו אנו רואים את מילות המפתח שביקשנו מהמערכת לשאוב עליהן נתונים. בטור השמאלי ביותר ניתן לראות את מילות המפתח שנבחרו.הטור השני והשלישי מייצגים את העלות לקליק הנמוכה ביותר והגבוהה ביותר בשנה האחרונה,בהתאמה.הטור הימני ביותר מייצג את כמות החיפושים החודשית הממוצעת לכל מילת מפתח,בשנה האחרונה.
בתמונה הזו אנו רואים רעיונות נוספים למילות מפתח שהמערכת הציעה לנו על סמך המילים שאנחנו שמנו בעצמנו.
כל טבלה וכל חיפוש שאנחנו מבצעים ניתן לייצא לאקסל או לGoogle Sheets
מדובר אולי על הכלי הפופולרי ביותר עבור מפרסמים,והוא יכול לתת לנו רעיונות וכיוונים שלא חשבנו עליהם.
שימו לב: כדי להשתמש בכלי אתם צריכים שיהיה לכם חשבון גוגל אדס.
Google it– זוהי אולי הדרך הכי טובה לבצע מחקר מילות מפתח. קצת סיזיפית, אבל תיתן לכם הרבה תובנות בהמשך. חפשו בגוגל את הבעיות,השירותים או את המוצרים שאותם אתם מוכרים. נניח שאתם עורכי דין לענייני תעבורה. תרשמו בגוגל עורך דין תעבורה, או נהיגה בפסילה או נהיגה ללא רישיון. תנו לגוגל להשלים את החיפוש עבורכם ותופתעו לראות מה אנשים מחפשים בפועל
אמנם לא מופיעים לנו כאן נפחי חיפוש,עלויות ושאר נתונים אבל מה למדנו מהחיפוש הקצרצר הזה? שמי שמחפש 'עורך דין תעבורה' יחפש לרוב באותה שורה גם איזור גאוגרפי מסוים. אותו דבר אנו יכולים לחפש גם על נהיגה בשכרות או ללא רישיון לדוגמא. תרשמו כל מה שעולה לכם לראש,ומכאן תוכלו להסיק מסקנות עבור כל מילת מפתח.
מחקר מתחרים– זהו השלב הבא אחרי שיטת Google it. בצעו חיפוש של מילת המפתח ותסתכלו על התוצאות הראשונות.כנסו להם לתוך דף הנחיתה או האתר.מהן מילות המפתח הנפוצות שמופיעות ברוב המודעות והדפים? איזה ביטויים בתוך המודעה והאתר משכו לכם העין? לפי זה,תוכלו לקבל אינדיקציה טובה לגבי מילות המפתח החזקות בשוק.
הנה דוגמא:
את הטקסט השלעיל לקחתי מאתר של עו"ד תעבורה. בפיסקה זו ניתן לראות שהמילה החזקה ביותר היא 'נהיגה בפסילה', 'נהיגה בזמן פסילה' וכד'.
אני יכול להיכנס לשאר הדפים באתר ולאסוף עוד ועוד מילות מפתח חזקות שיכולות לשמש אותי בקמפיין,ולהעלות אותן באקסל.
שתי השיטות האחרונות אולי 'ידניות' מאוד אבל הן בהחלט יוכלו ללמד אתכם לא מעט על מה קורה בשוק שבו אתם רוצים לפרסם.
ולשיטה שרובנו לא חשבנו עליה-
ChatGPT/Google bard– כן כן, להשתמש בבינה מלאכותית ע"מ לתת לנו רעיונות נוספים וטבלאות מסודרות של מילות המפתח שאנחנו רוצים לחפש.
היתרון המשמעותי בשימוש בבינה מלאכותית היא שהיא עושה לנו את כל העבודה ואנחנו צריכים להזין לה איזה מילות מפתח אנחנו רוצים שהיא תחקור בשבילנו,כולל הפרמטרים המבוקשים
אנחנו יכולים לבקש ממנה לסדר טבלאות עם טורים שהם יופיעו בדיוק הפרמטרים הרצויים לנו,עם ערכי מינימום ומקסימום,מהמילה היקרה ביותר לזולה ביותר וכן הלאה. אני אישית אוהב להשתמש בגוגל בארד.
הנה למשל מחקר מילות מפתח שביקשתי מגוגל בארד:
וזה הפלט שקיבלתי על השאילתא שלי:
בתוך מספר שניות קיבלתי את הטבלה שלי עם כל מה שביקשתי. כמובן מי שרוצה יכול באמצעות הצ'אט להרחיב את החיפוש,להוסיף עוד פרמטרים ולבקש מבארד לעשות כל מה שהוא רוצה
עד כאן השיטות החינמיות למחקר מילות המפתח. אני בהחלט ממליץ על השיטה האחרונה,שכן היא הכי נוחה ונותנת לנו אינדיקציה לא קטנה עם מה שקורה בשוק.
מה שאני לא ממליץ הוא לשים את כל הביצים בסל אחד.אל תסתמכו רק על שיטה אחת,אלא תקחו לפחות שתי שיטות שאיתן תבצעו את המחקר שלכם.
אני מקווה שעזרתי לכם קצת בכלים השונים למחקר מילות מפתח😊