במאמר קצרצר זה אסביר איך נוכל לחשב איזה תקציב מתאים לעסק שאנחנו רוצים לפרסם.בצורת החישוב שלי אני אתייחס לקמפיין שופינג שנוגע לחנויות איקומרס.
אבל לפני זה….
חשוב להבין שלכל עסק ושירות יהיה תקציב אחר ומטרות אחרות.יכול להיות משרד עורכי דין שמעוניין לגייס למשרד 2 לקוחות בשבוע,או אינסטלטור שמעוניין לקבל 5 קריאות שירות ביום. לכן עלינו להגדיר מהם הפרמטרים שלנו לקידום האתר שלנו בגוגל
קודם כל ברצוננו להגדיר מה אנחנו רוצים לחשב? אלו יהיו המושגים העיקריים-
עלות לקליק- את זה אנחנו יכולים לשאוב מהכלי לתכנון מילות המפתח בגוגל אדס.הוא הפרמטר העיקרי ממנו אנחנו שואבים את המידע אודות ההשקעה הנדרשת מצידנו.עוד על כלים למחקר מילות מפתח תוכלו למצוא בקישור הזה
אחוז המרה- מהו שיעור הקליקים על המודעה שדרוש לנו כדי להפיק רכישה אחת של לקוח?(בד"כ מדובר על 1%-2% מסך הקליקים בחנויות איקומרס)
עלות רכישה-כמה אנו צופים שנשלם בסופו של דבר על כל רכישה שסגרנו,ובמילים אחרות-כמה קליקים היינו צריכים להפיק כדי לקבל רכישה אחת?
לדוגמה-יש לי חנות איקומרס והעלות הממוצעת לקליק היא 1.9 ש"ח,אחוז ההמרה(במקרה שלנו-רכישה) הוא 1.5% וכל רכישה שווה לי בממוצע 400 ש"ח. אני רוצה להגיע ל300 רכישות בחודש.
המשוואה תהיה-
כמות הרכישות שאני רוצה להגיע אליה/אחוז ההמרה*עלות לקליק=תקציב חודשי
ובמספרים-
300/1.5%*1.9=38,000
ועכשיו נכניס לתמונה את שווי הרכישה שלי ונכפיל אותה בכמות הרכישות הרצויה-וקיבלתי את הרווח הגולמי מהפרסום.
300*400=120,000
אם אני רוצה לחשב את העלות לרכישה,אני צריך לחלק את תקציב הפרסום שלי עם כמות הרכישות שאליה אני מכוון. במקרה שלנו-
38,000/300=126
להלן טבלה עם הנתונים-
עלות לקליק | 1.9 |
אחוז המרה | 1.5% |
ממוצע הכנסה לרכישה | 400 |
כמות רכישות רצויה | 300 |
עלות לרכישה | 126 |
תקציב פרסום | 38,000 |
הכנסה צפויה | 120,000 |
רווח נקי | 82,000 |
אפשר לשחק תמיד עם המספרים,העלויות והמטרות,אבל צורת החישוב תמיד תישאר זהה.יכול להיות חנות אחרת שתרצה לקבל 300 רכישות ביום, או משרד עורכי דין שירצה לקבל 3 לידים ביום.
מקווה שעזרתי לכם קצת 🙂